Disneyland DIY Recipe: Red’s Apple Freeze From the Cozy Cone Motel

It’s September! Yay for cooler temperatures, right??

Well…maybe not quite yet. But we’re all dreaming of Fall flavors, even if the mercury is still registering in the 80/90 (or higher) range.

If I were in Disney California Adventure, I’d just mosey on over to Cozy Cone Motel and grab a cold one at Cone Number 4. :-)

Cozy Cone Motel!

Cozy Cone Motel!

Nah. I’m not talking about that kinda cold one. I have something even better! (Well. I think so, anyway.) It’s Red’s Apple Freeze to the Rescue!

LeFou's Brew at Gaston's Tavern (topped with Passion fruit and Mango foam)

Red’s Apple Freeze…or LeFou’s Brew — Whichever Your Prefer!

But since I am not, in fact, anywhere near Disneyland (sigh), I’ll have to make do and make my own. And we can SO do that.

It looks a little like beer, doesn’t it? But this is a frosty beverage even the littlest in your company can enjoy. This concoction combines sweet and tart — no-sugar-added frozen apple juice flavored slightly with marshmallow, and topped by a creamy, passion-fruit froth. Yep. It sounds weird. But it works!

(And yes…you Walt Disney World Lovers…feel free to call it Le Fou’s Brew and dream that you’re in Gaston’s Tavern if you’d like. Same difference. :-) )

Wanna know how to make it at home? Give this handy recipe a go!

Red’s Apple Freeze

Makes 3-4 Servings

Foam Topping Ingredients:
1 cup Heavy Whipping Cream, cold
4 tablespoons Mango Nectar/Juice
4 tablespoons Passionfruit Juice
3 tablespoons Sugar

Apple Slush Ingredients:

[Read more…]